Obsługa projektów

Obsługa projektów

IT Support

Cały cykl realizacji projektów IT skupia się na stworzeniu rozwiązania, które będzie realizować cele biznesowe oraz odpowiadać na potrzeby użytkowników. Co jest bardzo istotne, gotowe oprogramowanie ma służyć nie tylko w momencie ukończenia jego finalnej wersji, ale przez dłuższy czas.

W tym czasie zmianom może ulec bardzo wiele czynników, które mogą mieć wpływ na potrzeby względem aplikacji. Zmianie może ulec sposób pracy z aplikacją, mogą pojawić się nowe potrzeby, czy konieczność dostosowania jej do nowych urządzeń i wersji systemów operacyjnych.

Jaki zakres usług obejmuje obsługa projektów?

IT Support to kilka czynności, które warto wdrożyć w życie już od samego początku pracy z programem. Dzięki temu aplikacja zachowa płynność pracy, a Ty zyskasz pewność jej działania w zmieniającym się otoczeniu. Czynnościami, które warto wdrożyć, są między innymi:

  • reakcja na incydenty i ich usuwanie;
  • proaktywna opieka nad systemem, czyli śledzenie technologii wykorzystywanych w aplikacjach i proponowanie koniecznych/zalecanych przez producentów zmian;
  • przegląd i analiza logów z wnioskami;
  • raporty okresowe, na przykład kwartalne z działania systemu lub aplikacji podlegającej;
  • wsparcie podczas kompilacji i publikacji nowych wersji oprogramowania;
  • zmiany technologiczne, takie jak podniesienie wersji bazy danych, serwera WWW, wersji systemu operacyjnego;
  • modyfikacje w odniesieniu zmian prawnych odnoszących się bezpośrednio do aplikacji.

Obsługa projektu, w takim zakresie, od samego początku to spokój, że Twoja aplikacja zawsze będzie działać bez komplikacji.

Zaawansowany Support IT

Powyższy zakres to jednak początek możliwości. W ramach obsługi projektów możesz zapewnić sobie bezpieczeństwo działania i niezawodności programu na szerszej płaszczyźnie. Możesz wtedy skorzystać z takich możliwości, jak:

  • modyfikacje aplikacji, kiedy dostawca trzeci wdroży nową konfigurację;
  • podmiana elementów graficznych, opisów oraz innych treści;
  • drobne zmiany implementacyjne;
  • konsultacje i analizy błędów systemu, a nawet całego flow procesu.

Te dodatkowe usługi w pełni uzupełniają potrzeby, z jakimi najczęściej spotyka się działająca aplikacja, a ich realizacja to gwarancja pełnego wsparcia aplikacji przez cały okres jej użytkowania.

Kto fizycznie odpowiada za Support IT?

W ramach IT Supportu część naszego zespołu jest dostępna na wezwanie. Ustalamy, w jakich porach będą odbywać się zmiany i reakcje na zgłoszone incydenty, i w tym czasie zawsze będą dostępni ludzie, którzy pomogą rozwiązać problem.

Obsługa projektów to nie tylko bezpieczeństwo płynnego działania aplikacji. Jest to również bieżąca obserwacja jej działania i realnego wykorzystania, co jest doskonałym materiałem wejściowym do analiz i przyszłego etapu Consultingu dotyczącego rozwoju programu.

Więcej informacji

Testowanie aplikacji. Biznesowe aspekty. Kamila Gawrońska i Michał Ślęzak EM #71
Testowanie aplikacji. Biznesowe aspekty. Kamila Gawrońska i Michał Ślęzak EM #71
Software house, czy agencja interaktywna – co wybrać?
Software house, czy agencja interaktywna – co wybrać?
Chmura, Data Center i Bezpieczeństwo Twoich danych. Michał Jaworski (Microsoft) EM#69
Chmura, Data Center i Bezpieczeństwo Twoich danych. Michał Jaworski (Microsoft) EM#69